čtvrtek 24. března 2016

Rizoto se špenátem, žampióny a parmezánem

Ahoj všem! Už dlouho tu nebyl žádný recept a proto se s vámi chci podělit s touhle šmakovičkou. Už dlouho jsem chodila na toho rizoto do Pizza Mizza, ale furt mi tam něco chybělo. Třeba nádech česneku. Takže jsem se rozhodla, že si ho udělám po svém. A musim říct, že si ještě teď olizuju prsty!!


Dělala jsem všechno podle sebe, takže jsem měla obavy, že tam něco zkazím, ale nezkazila jsem nic a dokonce mi chutná mnohem, ale mnohem víc než z tý restaurace.

Budeme potřebovat :
2 hrnečky loupané rýže Bask (ale můžete použít vaší oblíbenou)
1l zeleninového vývaru
2 střední cibule 
2 stroužky česneku 
špenát (je na vás jestli použijete na jemno nakrájený čerstvý a nebo mražený)
250 g žampiónů
parmezán
sůl 
máslo
olivový olej 

Je na vás kolik použijete špenátu nebo žampiónů, je to v podstatě jedno, ale čim víc tím líp :P :D



Postup:
Nad tím jsem chvíli přemýšlela, ale chtěla jsem to co nejvíc zjednodušit aby to hravě zvládl úplně každý. Nejdříve si nakrájíme obě cibule a půlku hodíme do rozehřátého másla v hrnci. Necháme jí zesklovatět a poté přisypeme 2 hrnky rýže. Necháme ji chvíli pražit dokud jakoby nezprůsvitní, ale dávejte pozor aby vám nezhnědla. Hned po tom co bude rýže průsvitná přidáme první naběračku zeleninového vývaru (musí být teplý). Necháme ho vypařit a pak zas přidáme vývar. Tento proces opakujeme dokud rýže nezměkne. Rýži často míchejte aby se vám nepřipálila. Nakonec, až bude měkká, přisypejte hrstku parmezánu. 

Během té doby, co se dělá rýže si očistíme žampióny a nakrájíme je na plátky. Potom si na pánvi rozehřejeme olivový olej a přidáme zbylou půlku cibule. Zas necháme zesklovatět a pak na to hodíme špenát (já použila mražený), necháme ho hezky změknout a poté přidáme žampiony. Dochutíme to špetkou soli. Vše mícháme asi 5 minut,úplně na konec přidáme prolisovaný česnek a hned vypneme sporák. Kdyby jste ho hodili dřív, tak se může stát, že vám špenát zhořkne.



Poslední krok je nejjednodušší. Rýži a směs smícháme a můžeme podávat s trochou nastrouhaného parmezánu na vrh. 
Přeji vám dobrou chuť !

Šárinxx

2 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Děkuji! :-) byla to fakt vynikající. Hned druhý den jsem to musela pro rodinu dělat znova. :-D

      Vymazat